De ce un blog “Eveil à l’interculturalité”?

FR  ENG

După multe așteptări, iată și blog-ul meu. Încurajată fiind de soțul meu de mult timp și îndemnată de unul din fratii mei (care m-a ajutat cu prezentarea video) în ultima perioadă, am lucrat la lansarea acestui blog pe tema educației copiilor și a interculturalității. De ce această temă și de ce acest titlu ? În această primă postare voi răspunde la întrebările acestea.

Tema mă pasionează de vreo doi ani, de când am aterizat la Paris, loc în care m-am confruntat în mod deosebit cu interculturalitatea. Experiența anterioară cu cultura italiana nu mă pregatise așa cum aș fi crezut pentru cea care urma după cațiva ani, în Franta. Totuși, după mai bine de doi ani de baie în cultura franceză (pariziană aș adăuga, căci e deosebită, se spune, de restul țării), mă declar o supraviețuitoare cu succes – o limbă redobândită și o mare bogăție culturală acumulată.

Pe plan profesional și educațional, tema interculturalității și a copiilor mici s-a făcut prezentă din primele experiențe profesionale în medii culturale diferite de cel de origine. Lucrez cu copii de naționalități diferite, ceea ce îmi oferă posibilitatea de a analiza situații interculturale în viața de zi cu zi a copiilor mici. În plus, aspecte legate de educația copiilor sunt mereu în centrul analizelor mele. Studiul empiric al copiilor mici realizat în mediul profesional a adus și studiul teoretic al situațiilor interculturale, în cadrul studiilor efectuate în științele educației. Exemple din aceste studii pe teren, cât și chestiuni teoretice nu vor întârzia să apară pe blog.

“Eveil” este un termen în limba franceză folosit mai ales cand se vorbeste despre copiii mici. Nu are o traducere perfectă în alte limbi, dar este vorba despre o sensibilizare, trezire, deschidere către o anumită activitate în general, cum ar fi muzica, pictura etc. « Eveil à l’interculturalité » este o expresie care se referă la o conștientizare, o sensibilizare, o deschidere înspre interculturalitate, începand cu o varsta precoce.

Dacă ești interesat(ă) de chestiuni legate de interculturalitate, de identitate culturală, de limba maternă, de diversitate culturală, cât și de educația copiilor în familie și în instituțiile de învățământ, iată un blog care îți va oferi informații pe aceste teme. Nu ezita să comentezi, orice părere sau întrebare este binevenita !

 

Laisser un commentaire

